فوق تخصص شانه و کتف در تهران

ارسال شده توسط: میثم باایمان اسکوئی دسته بندی : بیماری های شانه دیدگاه : 0 دیدگاه

وقتی در مورد شانه حرف می‌زنیم یعنی سراغ مفصلی رفته‌ایم که اگر آن را پرتحرک‌ترین مفصل بدن ندانیم؛ لااقل باید آن را در میان مفاصلی که کار زیادی انجام داده و فشار زیادی به آن وارد می‌شود دسته‌بندی کنیم. مفصل شانه در حقیقت محل اتصال سه استخوان بازو (هومروس)، کتف (تیغه‌های شانه) و ترقوه است. معمولاً بسیاری از افراد از درد شانه مزمن رنج می‌برند و به دنبال فوق تخصص شانه و کتف در تهران یا سایر شهرهای کشور هستند. پیشنهاد ما هم این است که اگر شما هم دچار چنین مشکلاتی هستید؛ حتماً با مراجعه به متخصصین، سریعاً این مشکل را پیگیری کرده و از حاد شدن آن جلوگیری نمایید. مفصل شانه با توجه به میزان فعالیتی که در طول روز در آن دخیل است؛ در معرض آسیب‌های متعددی قرار می‌گیرد. این مشکلات در مورد ورزشکارانی که رشته ورزشی آن‌ها، وارد شدن فشارهای مضاعف به این مفصل را اجتناب‌ناپذیر می‌کند؛ شایع‌تر است. به طور کلی می‌توان آسیب‌های وارد شده به این مفصل را در چند دسته کلی قرار داد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: فوق تحصص و جراح لگن در تهران رایج‌ترین مشکلات کتف و شانه

رایج‌ترین مشکلات کتف و شانه

در ابتدای مطلب هم به تحرک بالا و فشار زیادی که روی کتف و شانه، در طول فعالیت‌های روزمره، ایجاد می‌شود اشاره کردیم. طبیعتاً هر چقدر میزان فشار وارد شده روی مفصل بیشتر باشد؛ آسیب‌های بیشتری هم به آن وارد خواهد شد. اما رایج‌ترین مشکلات مربوط به کتف و شانه را می‌توان در چند دسته کلی بیان نمود. البته قبل از بیان این دسته‌بندی توصیه می‌کنیم که برای تشخیص مشکل شانه خود، حتماً به دکتر متخصص کتف و شانه در تهران یا شهری که در آن ساکن هستید مراجعه کنید و احساس درد در این مفصل پرتحرک را جدی گرفته و از خود درمانی پرهیز نمایید. چون واقعیت این است که وقتی مشکل در این مفصل حاد شود حتی بهترین فوق تخصص شانه در تهران یا حتی در کل کشور هم نمی‌تواند وضعیت را به حالت اولیه بازگرداند.

1) التهاب

منظور از التهاب در قسمت کتف و شانه، ایجاد مشکلاتی برای کیسه‌های بورس یا کشیدگی و پارگی‌های جزئی در تاندون است. در همه مفاصل بدن کیسه‌هایی حاوی مایع وجود دارند که نقش آن‌ها کاهش اصطکاک ایجاد شده در بین مفاصل است. وقتی این کیسه‌ها دچار التهاب شوند؛ ما در قسمت کتف و شانه خود، احساس درد و ناراحتی خواهیم داشت. قسمت دیگری که به دلایلی مثل وارد شدن فشار بیش از حد به شانه در اثر وارد شدن ضربه یا پرتاب جسمی به صورت ناگهانی دچار التهاب می‌شود؛ تاندون است. تاندون رشته‌ای است که وظیفه آن اتصال ماهیچه به استخوان است و گاهی این بخش از بدن دچار مشکل می‌شود و سبب ایجاد درد در قسمت شانه می‌گردد. همچنین مرور زمان و بالا رفتن سن هم باعث ایجاد ضعف و پارگی‌های جزئی در این بخش خواهد شد‌ که علت آن استفاده مداوم از مفصل شانه است. برای پارگی تاندون شانه بهتر است اگر کار شما به نحوی است که بر مفصل شانه فشار بیشتری از حد معمول وارد می‌شود؛ در دوره‌های زمانی منظم از خدمات فوق تخصص شانه و کتف در تهران یا شهر محل سکونت خود استفاده نمایید. پارگی کلی تاندون هم عارضه‌ای است که هم می‌تواند به علت بالا رفتن سن و هم به دلایلی مثل بروز اتفاقات و به صورت ناگهانی رقم بخورد. معمولاً تاندون از محل اتصال با استخوان پاره می‌شود.

2) در رفتن شانه

مشکل رایج بعدی که متاسفانه شاهد هستیم افراد در مواجهه با آن، به جای مراجعه به دکتر متخصص کتف و شانه در تهران یا هر شهر دیگر، سراغ افراد محلی می‌روند؛ در رفتگی شانه است. این اتفاق وقتی رقم می‌خورد که استخوان بازو از کاسه خود خارج شده و فرد را دچار مشکل می‌کند. اگر استخوان بازو در محل صحیح قرار نگیرد؛ دردهای مداوم و مستمری را برای فرد ایجاد خواهد کرد. از طرف دیگر اگر که تاندون‌ها و ماهیچه‌های شانه فرد ضعیف باشد؛ در رفتن شانه به صورت پیاپی اتفاق خواهد افتاد. بهتر است برای درمان دررفتگی شانه در این مواقع با مراجعه به پزشک متخصص و استفاده از نظرات او، به تقویت این بخش‌ها با استفاده از ورزش یا دارو درمانی بپردازید تا از بروز این مشکل به صورت مکرر جلوگیری نمایید.

3) آرتروز شانه

این مشکل معمولاً به دلیل بالا رفتن سن ایجاد می‌شود و به خصوص در میان کسانی که قبلاً ورزش‌هایی انجام می‌داده‌اند که روی شانه فشار بیش از حدی وارد می‌نموده یا فعالیت کاری آن‌ها باعث این موضوع می‌شده‌ است رواج بیشتری دارد. متاسفانه شاهد این هستیم که افراد در مواجهه با آرتروز به جای مراجعه به فوق تخصص کتف و شانه در تهران، به دلیل دردی که احساس می‌کنند؛ از حرکت دادن شانه و کتف امتناع می‌نمایند. این موضوع رفته‌رفته باعث سفت شدن شانه و بروز مشکلات و دردهای جدی‌تر خواهد شد.

4) شکستگی

این مشکل معمولاً در تصادفات و اتفاقات ناگهانی رقم می‌خورد و در طی آن ترکی روی استخوان‌های کتف، بازو یا ترقوه ایجاد می‌گردد. ایجاد این شکستگی و ترک روی استخوان‌ها باعث درد شدید و کبودی و تورم می‌شود.

درمان مشکلات شانه

اگر با هر یک از این مشکلات مواجه شده‌اید؛ برای درمان باید به فوق تخصص کتف و شانه در تهران یا هر شهر دیگری مراجعه کنید. معمولاً پزشک مربوطه پس از مشاهده وضعیت و تشخیص مشکل از راه‌های مختلفی برای بهبود شرایط و درمان استفاده می‌کند. از جمله این روش‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

• دارو درمانی
  • فیزیوتراپی
  • تزریق
  • جراحی
بیشتر بخوانید: فوق تخصص و جراح زانو در تهران

این که مشکل ایجاد شده برای فرد تا چه حد جدی است و باید از کدام شیوه برای درمان آن استفاده کرد؛ مسئله‌ای است که به نظر پزشک متخصص بستگی دارد اما نکته‌ای که واضح است این است که شما هر چقدر زودتر سراغ متخصص رفته و مشکل خود را پیگیری نمایید؛ احتمال رفع شدن مشکل به شیوه‌ای راحت‌تر افزایش پیدا می‌کند.

دکتر متخصص کتف و شانه در تهران

خوشبختانه امروزه با گسترش تکنولوژی شاهد این هستیم که محدودیت خاصی برای آشنایی و دسترسی به پزشکان متخصص در سراسر کشور، به خصوص تهران وجود ندارد و با جستجویی ساده می‌توان لیستی بلند بالا از فوق تخصص کتف و شانه در تهران یا هر شهر دیگری پیدا کرد. اما نکته‌ای که در این میان عجیب به نظر می‌رسد این است که هنوز عده‌ای در مواجه با مشکلاتی که برای آن‌ها ایجاد می‌شود؛ به جای مراجعه به افراد متخصص، سراغ افرادی می‌روند که در قدیم به آن‌ها شکسته بند یا … می‌گفتند.

توصیه می‌کنیم در صورتی که با هر یک از مشکلات یاد شده در ناحیه کتف و شانه خود مواجه شدید؛ به جای نادیده گرفتن یا خود درمانی یا مراجعه به این‌گونه افراد سراغ متخصصین بروید. وب‌سایت‌های متعددی اطلاعات تماس پزشکان را در اختیار شما قرار داده و حتی نوبت‌دهی را به صورت غیر حضوری برای شما به انجام می‌رسانند. شاید امروز پیدا کردن دکتر متخصص کتف و شانه در تهران یکی از راحت‌ترین کارهای دنیا باشد. پیشنهاد می‌کنیم با جستجو در اینترنت و پرس‌وجویی ساده پزشکی متخصص را انتخاب نموده و از خدمات او استفاده نمایید.

برای مطالعه بیشتر بخوانید: آرتروسکوپی شانه چیست؟

سخن پایانی

در پایان لازم است بدانید که در هنگام انتخاب پزشک مطمئن باشید که تمام کسانی که دارای پروانه نظام پزشکی بوده و به صورت رسمی فعالیت می‌کنند و همچنین از صلاحیت لازم برای انجام امور درمانی برخوردار هستند و اطمینان داشته باشید که اگر پزشک یا فوق تخصص تشخیص بدهد یا حتی احتمال بدهد که همکاران او، مشکل شما را به نحوی سریع‌تر یا بهتر حل خواهند کرد؛ قطعاً شما را به آن‌ها ارجاع خواهد داد. اما در هر صورت می‌توانید برای اطمینان بیشتر با اطرافیان یا کسانی که مشکلات مشابه داشته‌اند مشورت نمایید یا از نظرات مردم در صفحات مجازی مربوط به پزشکی بهره ببرید.مفصل شانه با توجه به حجم فشاری که در طی روز به آن وارد می‌شود؛ در معرض آسیب‌ها و مشکلاتی قرار می‌گیرد که رایج‌ترین آن‌ها را با هم بررسی نمودیم. توصیه می‌کنیم در صورت مواجهه با هر یک از این مشکلات، حتماً آن را جدی گرفته و به افراد متخصص مراجعه کنید. همچنین می‌توانید از خدمات دکتر میثم اسکویی متخصص ارتوپد در این باره استفاده نمایید.برای دریافت نوبت در سریع ترین زمان با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید و یا از طریق پر کردن فرم زیر با ما در ارتباط باشید.

021-86081971 021-86081671 | 09938515036

سوالات متداول درباره بهترین فوق تخصص شانه در تهران

مشکلات شانه یکی از شایع‌ترین علل درد و ناتوانی در افراد است. این مشکلات می‌تواند ناشی از آسیب، آرتروز یا سایر شرایط باشد. اگر دچار درد شانه هستید، مهم است که برای تشخیص و درمان به بهترین فوق تخصص شانه در تهران مراجعه کنید.در این قسمت، به برخی از سوالات متداول در مورد فوق تخصص شانه در تهران پاسخ می‌دهیم. ما همچنین در مورد اینکه چه زمانی باید به فوق تخصص شانه مراجعه کنید، در معاینه چه اتفاقی می‌افتد، چه نوع درمان‌هایی موجود است و چگونه می‌توانید از مشکلات شانه جلوگیری کنید، بحث خواهیم کرد. هدف ما ارائه اطلاعات کلی به شما در مورد مشکلات شانه و راه‌های درمان آن‌ها است. با این حال، این اطلاعات به هیچ وجه جایگزین مشاوره پزشکی حرفه‌ای نیست. همیشه قبل از شروع هرگونه درمان جدید با پزشک خود مشورت کنید.

چه زمانی باید به فوق تخصص شانه مراجعه کنم؟

در صورت مشاهده نشانه‌های زیر باید به فوق تخصص شانه مراجعه کنید:

• اگر درد شانه دارید که با فعالیت بدتر می‌شود.
    • اگر دامنه حرکت شانه شما محدود شده است.
    • اگر شانه شما ضعیف یا ناپایدار به نظر می‌رسد.
    • اگر تورم، قرمزی یا گرمی در شانه خود دارید.
    • اگر در حرکت شانه خود مشکل دارید.

در معاینه فوق تخصص شانه چه اتفاقی می‌افتد؟

فوق تخصص شانه در مورد سابقه پزشکی شخص سوال می‌کند و شانه او را معاینه می‌کند. ممکن است پزشک از بیمار بخواهد که حرکات خاصی را با شانه خود انجام دهید و قدرت و ثبات آن را آزمایش کنند. همچنین ممکن است از اشعه ایکس، MRI یا سایر آزمایش‌های تصویربرداری برای بررسی وضعیت مفصل شانه استفاده کند.

چگونه می‌توانم از مشکلات شانه جلوگیری کنم؟

با انجام حرکات کششی و تقویتی به طور منظم می‌توانید به قوی و انعطاف‌پذیر نگه داشتن شانه‌های خود کمک کنید. از حرکات مکرر یا شدید شانه خودداری کنید. اگر در حین ورزش یا فعالیت‌های دیگر دچار درد شانه می‌شوید، استراحت کنید و از سرما درمانی و کمپرس یخ استفاده کنید.

آیا جراحی شانه همیشه ضروری است؟

خیر، جراحی شانه همیشه ضروری نیست. اکثر مشکلات شانه را می‌توان با درمان‌های غیر جراحی مانند استراحت، فیزیوتراپی و تزریق درمان کرد. جراحی معمولاً فقط زمانی در نظر گرفته می‌شود که سایر درمان‌ها بی‌اثر باشند یا آسیب شدید باشد.

بعد از جراحی شانه چقدر طول می‌کشد تا بهبود یابم؟

زمان بهبودی پس از جراحی شانه به نوع جراحی و شدت آسیب بستگی دارد. به طور کلی، اکثر افراد چند هفته تا چند ماه طول می‌کشد تا بهبود یابند.

آیا می‌توانم بعد از جراحی شانه به فعالیت‌های ورزشی خود بازگردم؟

بله، اکثر افراد می‌توانند بعد از جراحی شانه به فعالیت‌های ورزشی خود بازگردند. با این حال، مهم است که با پزشک خود در مورد زمان‌بندی بازگشت به فعالیت‌های ورزشی خود صحبت کنید.